Frederik Şopen
Tale Şopeni dahi möhürü ilə damğaladı və müasirlik onun şüurunda əbədi iz buraxdı. Bəstəkar polyakların ümid vaxtı olan Napoleon dövründə anadan olub. O, noyabr üsyanı ərəfəsində Varşavada böyüdü, lakin üsyan günlərində artıq yad ölkədə - Vyanada və Almaniyada idi. Sonda polyak bəstəkarı Polşanı bir dəqiqə belə unutmadan Parisdə - o zamanlar Avropanın mədəniyyət paytaxtında məskunlaşıb. Bunu Viktor Yunoşanın “Şopen” şeiri mükəmməl şəkildə çatdırır :
Şopen öz xalqının və Avropanın oğlu idi. Anası Jelazova-Vola kəndindəki Frederik Skarbekin malikanəsində yaşayan yoxsul polşalı zadəgan Justina Krzyzanowska, atası isə Lotaringiyanın Marinvil kəndindən olan fransız Nikola Şopen idi. Nikola Şopen 1787-ci ildə Qraf Mişal Adam Patsın qəsrinin stüardiyası Adam Yan Veydlixin həyat yoldaşı Fransuaza Nikol Veydlix (qızlıq soyadı Şellinq) ilə birlikdə Polşaya gəldi. Atası on altı yaşında Fransadan Polşaya köçdüyü kimi, Fridrix də iyirmi yaşında vətənini tərk edərək Fransaya getdi. Beləliklə, ata tərəfdən ailənin tarixi tam dövrə vurdu. Bu qısa esse Şopenin şəxsiyyətinin və yaradıcılığının formalaşmasına təsir edən tarixi kontekst və həyatının şərtlərini təqdim edir.
Nikolasın atası Fransua təkər ustası idi, lakin Marinvildə kənd ağsaqqalı kimi xidmət edirdi. Nikolas Şopen istedadlı oğlan idi. Orta məktəbi bitirdikdən sonra qala ilə, ilk növbədə Weidlichlərlə əlaqələri sayəsində bacarıqlarını inkişaf etdirə bildi. Varşavaya köçərkən o, artıq alman dilini, xəttatlığı, mühasibatlığı, poeziyanı yaxşı bilirdi, həmçinin həvəskar kimi fleyta və skripka çalırdı. Nikolay əvvəlcə Varşavada tütün fabrikində işləyib, sonra Çernevdə Ewa Lonczynska üçün tərbiyəçi kimi fəaliyyət göstərib, burada onun övladlarını, o cümlədən qızı Mariya, gələcək məşhur Mariya Valevska [ imperator I Napoleonun məşuqəsi, qeyri-qanuni anasının anası olub. oğlu Alexander Colonna-Walews.
1802-ci ildən Nikolas Şopen qrafinya Lüdvika Skarbek ilə Jelazova-Vola malikanəsində xidmət edirdi. Burada gələcək həyat yoldaşı Justina ilə tanış oldu - 1806-cı ildə Brochowdakı kilsədə evləndilər. Bir il sonra onların qızı Lüdvika Varşavada dünyaya gəldi. Frederik 1810-cu ildə Zelazova Volada anadan olub: ailə ənənəsinə və 1833-cü ildə Parisdə Polşa Ədəbi Cəmiyyətinə üzv olmaq üçün Şopenin özünün göstərdiyi tarixə görə bəstəkar martın 1-də anadan olub; biz aprelin 23-də Brochow kilsəsində vəftiz qeydinə inansaq, o, fevralın 22-də anadan olub. Gələcək bəstəkarın xaç babaları Strzyzewdən olan Anna Skarbek və Nikola Şopenin tələbəsi Frederik Skarbek (formal olaraq Franciszek Grembecki, çünki Skarbek o vaxt Parisdə idi) idi.
Həmin ilin payızında ailə Varşavaya köçdü, burada Nikolay Varşava Liseyində bir vəzifə aldı - əvvəlcə müəllim, sonra professor. Əvvəlcə ailə Sakson Sarayının sağ qanadında, Sakson parkının əhatəsində yaşayırdı. 1811-ci ildə Frederikanın kiçik bacısı İzabela, 1813-cü ildə isə cəmi on dörd il yaşayan Emiliya dünyaya gəldi. Nikolas Şopen son məktubunu 1790-cı ildə Marinvildəki qohumlarına yazıb, lakin məktublarının heç birinə cavab almayıb. Fransadakı kəndli qohumları ilə əlaqə kəsildi; Nikolas onun haqqında uşaqlarına danışmadı, xüsusən də liseydə işləmək ona sosial nərdivanı qalxmağa imkan verdiyi üçün.
Şopenin evində musiqi dayanmadan səslənirdi. Frederikin musiqi istedadı çox erkən özünü göstərdi. Erkən uşaqlıqda anası ona fortepiano çalmağı öyrədib. 1816-1822-ci illərdə Şopenin müəllimi çex əsilli skripkaçı Voyçex Zyvni olub. Artıq yeddi yaşında olan Frederik "G-mollda Polonaise" nəşr etdi və zadəganların və aristokratların evlərində - Razdivil sarayında [ bu gün Prezident Sarayında - təqribən. tərcümə ]. Clementina Goffmanova ilə (yaşı Tanskaya). 1818-ci ildə Şopen Varşavaya səfəri zamanı çarın anası Mariya Fedorovnaya iki polonez hədiyyə etdi. 1820-ci ildə italyan müğənnisi Anjelika Katalani Şopenin ifasına heyran qalaraq ona ithaf yazısı olan qızıl saat hədiyyə etdi.
Həmin il Şopenin atası Ecole Militaire-də fransız dili professoru olur (əvvəllər, 1812-ci ildən o, Artilleriya və Mühəndislik Məktəbində fransız dili və ədəbiyyatından dərs deyirdi). 1823-cü ildən Jozef Elsner Frederikə bəstəkarlıq üzrə məsləhətlər verir, 1826-cı ildən isə ona Baş Musiqi Məktəbində dərs deyir. Əslində, Şopen pianoda ifa etməyi özünə öyrətdi. O, buraxılış imtahanlarını vermədi, çünki o zaman liseydə daha bir il oxumalı olacaqdı. O zaman onlara liseyi bitirdikdən dərhal sonra imtahansız ali məktəbdə oxumağa icazə verilirdi. Frederik görkəmli qabiliyyətlər nümayiş etdirdi; 1829-cu ildə təhsilinin sonunda (o zaman 19 yaşında idi) Elsner nazirlik üçün məzuniyyət hesabatında yazırdı.
Şopenin uşaqlığı və gəncliyi həyatının ən sevincli və qayğısız dövrü idi.
Şopenin bəstəkar kimi yetişməsində ən mühüm rolu xalq musiqisini eşitdiyi dostlarının malikanələrinə yay səfərləri oynamışdır. O, doğulduğu Skarbek mülkünü ziyarət etdimi? Şopenin 1823-cü ilin yayında, 1825-ci ilin Milad bayramında, 1826-cı ildə Yeni ildə (bacısı Lüdvika ilə birlikdə) və həmçinin 1830-cu ilin yayında, sonuncu dəfə Polşanı tərk etməzdən əvvəl - Şopenin Zelazova Volaya səfərlərinin bir neçə sübutu qorunub saxlanılmışdır. Deyirlər ki, o vaxt sazı bayıra çıxarıblar və Şopen açıq havada çalıb.
Frederik 1824-cü ilin yayını Szafarnada məktəb yoldaşı Dominik Dziewanowskinin valideynlərinin mülkündə keçirdi. Orada o, soyadının anaqramı - Pichon ilə imzaladığı məzəli Kurier Szafarski jurnalını redaktə etməyə başladı. O, mülkdə baş verən müxtəlif hadisələrdən, söz-söhbətlərdən yazır, şeirlər bəstələmişdir.
Həmin il Şopen Qulbini, Sokolovo və Uqoşda da oldu. Yəhudi kilsəsini dinlədim və ənənəvi ayinlərə baxdım. 1824-cü ildə o , Elsnerin ona təklif etdiyi Alman xalq mahnısı "Der Schweizerbub" mövzusunda variasiyalar yazdı .
Növbəti il Şopen Şafarniyada oldu. O, Torunda da olub. 1826-cı ildə anası ilə birlikdə Kalisz və Wroclaw vasitəsilə Emiliya və Lüdvika Skarbekin müalicə üçün gəldiyi Bad Reinerz (indiki Duszniki-Zdroj) şəhərinə çatdı. Orada Şopen iki xeyriyyə konserti verdi. Növbəti il o, tətilini Plock yaxınlığındakı Kovalevdəki Qraf Zboinskinin mülkündə keçirdi, oradan Qdanska getdi (bu fakt hələ təsdiqlənməyib), sonra isə Strzyzewdəki xaç anasını ziyarət etdi. Bundan əlavə, o, ehtiraslı musiqiçi, violonçel ifaçısı, müğənni və bəstəkar, xüsusən də Hötenin Faustuna ilk musiqinin müəllifi Antoni Radzivilin ov sarayı Antonini ziyarət etdi . Şahzadə Şopenin istedadına heyran idi.
1828-ci ildə Şopen tətilini Sannikidə, Pruszak ailəsinin malikanəsində keçirdi. Oğlu Konstantinlə, bacıları isə qızı Olesya ilə dost idi. Frederik tez-tez Varşavadakı mənzilində Marianna Pruszakova tərəfindən səhnələşdirilən Polşa və Fransız komediyalarında baş rolları oynayırdı. Sannikidə o, nəinki Mazoviya folkloru ilə tanış oldu, həm də ixtiyarında olan gözəl fortepiano, "Trio" üzərində işlədi, iki fortepiano üçün "Rondo in C major" u yenidən işləyib və artıq "Rondo à la mazur"a sahib olub ( “Rondo à la mazur”) öz kreditinə (“Mazurka üslubunda Rondo”), polonezlərə, mazurkalara, ən əsası isə “Fortepiano və orkestr üçün variasiyalar” op. 2 və “C-moll-da Sonata” .Sentyabr ayında Şopen Nikolay Şopenin dostu professor Feliks Yarotski ilə Berlinə səyahət etdi. Yolda Krakovda dayanıb şəhərə və ətraf ərazilərə baxış keçirdilər. Şopenin qeydi Collegium Maius-da yerləşən Yagellon Kitabxanasının əlyazmalar şöbəsinin qonaqlar kitabında qorunur. Frederik qədim tikililərə heyran qaldı və Wieliczka, Ojcowski parkı və Pieskowa Skalanı ziyarət etdi.
Eyni zamanda, Nikolas Şopenin təhsil nazirinə oğlunun xaricdə təhsil alması üçün təqaüdlə təmin edilməsi xahişi daxili işlər naziri ilə ilişib qalıb - nəticədə təqaüd rədd edilib. Frederik Şopen Vyanaya yalnız qısa müddətə səyahət edə bildi. Varşavalı Şopenlə tanış olan Vilhelm Vurfelin idarə etdiyi konsertdə o, özünün “Variasiyalar op. 2" mövzusunda Motsartın " Don Giovanni" əsərindən "Là ci darem la mano" , Boieldieu'nun "Ağ xanım" operasından və "Oj chmielu, chmielu" pentatonik toy melodiyasından mövzusunda improvizə edilmişdir . Variasiyalar o qədər həvəslə qarşılandı ki, Şopen, öz sözləri ilə desək, orkestri eşitmədi və onun improvizasiyaları hamını şoka saldı. Haslinger heyranlıq və böyük marağa səbəb olan Variasiyaları nəşr etdi. İkinci pulsuz konsert zamanı Şopen özünün Rondo à la krakowiak və Variasiyalarını ifa etdi . O, istedadını yüksək qiymətləndirən bir çox musiqiçi və tənqidçilərlə (xüsusən Karl Çerni və Leopoldina Blagetka ilə) tanış olmuş, tələbə yoldaşı Tomaş Nideçki ilə görüşmüş, bir neçə yeni operaya - Mequl və Meyerberə baxmışdır.
Geri dönərkən Şopen Praqa, Cieplice və Drezdenə baş çəkdi. Cieplitzdə o, Şahzadə və Şahzadə Kleri üçün oynadı və Rossininin "Musa Misirdə" operasından bir mövzuda improvizə etdi . Drezdendə mən Hötenin Faustunu görmüşəm . Şopen Wroclaw və Kalisz vasitəsilə Varşavaya qayıtdı.
Vyana uğurundan ilhamlanan Şopen F minorda ilk fortepiano konsertini , sonra ilk etüdləri, 1830-cu ildə isə gecəni bəstələməyə tələsdi . O, Jozef Kessler ilə kamera gecələrində iştirak etdi, burada Spohr, Hummel və Bethovenin kamera əsərlərini eşitdi (Trio op. 97 “Archduke” ). Payızda Şopen bir həftə Antoninin yanına getdi, Şahzadə Radzivillə musiqi çaldı, violonçel və fortepiano üçün "Polonez" yazdı və şahzadənin qızları, dərs verdiyi Wanda və Eliza üçün çaldı. Dekabr ayında bəstəkar konsertdə iştirak etdi və rejissor Jozef Damsenin rejissorluğu ilə Jozef Drechslerin "Kəndli milyonçu" dəbli musiqili komediyasının mövzularında improvizə etdi.
Şopen əvvəlcə Kurpinski və dostları ilə evdə Fa minorda konserti ifa etdi, sonra isə martın 17-də onu Polşa mövzularında Fantaziya ilə birlikdə Milli Teatrda ifa etdi . Orkestrə Kurpinski dirijorluq edirdi. Martın 22-də təkrar konsert keçirildi, lakin "Rondo à la krakowiak" da daxil idi . Rəylər son dərəcə həvəsli idi.Bununla belə, bəstəkar bəzi səs həllərində həddən artıq cəsarətli olduğu üçün qınanırdı. Şopen əsəbiləşdi, lakin tənqidlərə dözdü və e-minorda ikinci Konserti bəstələməyə başladı .
Bu zaman Frederik müğənni Henrietta Sontaqın O, mahnıların eskizlərini çəkdi və onları Elsnerin qızı Emiliyanın albomuna yazdı. İyul ayında Şopen ən yaxın dostu Titus Wojciechowski ilə tanış olmaq üçün Potuzhinə getdi və tətilin ikinci hissəsini Jelazova Volada keçirdi. O, sonuncu dəfə doğulduğu yerdə olub.
Konsert e-moll” , əvvəlki kimi, o, ilk olaraq evdə, kvartetin müşayiəti ilə çıxış etdi. Qonaqlar arasında Elsner, Kurpinski, Dobrjinski, Soliva da var idi. Sentyabrın 15-də Witwicki "Powszechny Dziennik Krajowy" qəzetində yazırdı.Oktyabrın 11-də Şopen Milli Teatrda ağ paltarı və başını bəzəyən qızılgülləri ilə diqqət çəkən Anna Volkov və Konstans Qladkovskaya ilə çıxış edib. Karol Gernerin simfoniyası ifa olundu, o, F minor konsertindən sonra Horn üçün Divertimentosunu ifa etdi . Dirijor: Carlo Soliva. Şopen məmnun idi.Noyabrın 2-də o, Titus Voyçexovski ilə Vyanaya (Vroslav və Drezden vasitəsilə) getdi. Elsner şəhərdən çıxarkən Lüdvik Dmuşevskinin sözlərinə Elsnerin kantatasını ifa edən bir qrup tələbə ilə onunla vidalaşdı: “Polşa torpağında doğulub, istedadın hər yerdə məşhur olsun” (bax: Marita Alban Juarez, Ewa Slavinska. -Dahliq “Polska Şopina”, 2007) .Şopen musiqiçilərlə görüşməyə başladı və çoxlu konsertlər verdi. Yalnız yeddi ay sonra öz konsertini verdi. Bu, fayda tamaşası idi - Veberin "Euryanthe" operasına uvertüradan sonra Şopen əvvəlcə "E-mollda konsert" in birinci hissəsini , "Romantika" və "Rondo" kişi kvartetinin çıxışından sonra oynadı . O, əsərlərinin nəşrinə arxalana bilməzdi, yalnız Pietro Mechetti violonçel və fortepiano üçün “Giriş” və “C major”da “Polonez” aldı.
Ən böyük Polşa bəstəkarı. 1810-cu il martın 1-də (və ya 22 fevral 1810-cu il) Jelyazova-Wola kəndində anadan olub, 1849-cu il oktyabrın 17-də Parisdə vəfat edib.Tale Şopeni dahi möhürü ilə damğaladı və müasirlik onun şüurunda əbədi iz buraxdı. Bəstəkar polyakların ümid vaxtı olan Napoleon dövründə anadan olub. O, noyabr üsyanı ərəfəsində Varşavada böyüdü, lakin üsyan günlərində artıq yad ölkədə - Vyanada və Almaniyada idi. Sonda polyak bəstəkarı Polşanı bir dəqiqə belə unutmadan Parisdə - o zamanlar Avropanın mədəniyyət paytaxtında məskunlaşıb. Bunu Viktor Yunoşanın “Şopen” şeiri mükəmməl şəkildə çatdırır :Şopen öz xalqının və Avropanın oğlu idi. Anası Jelazova-Vola kəndindəki Frederik Skarbekin malikanəsində yaşayan yoxsul polşalı zadəgan Justina Krzyzanowska, atası isə Lotaringiyanın Marinvil kəndindən olan fransız Nikola Şopen idi. Nikola Şopen 1787-ci ildə Qraf Mişal Adam Patsın qəsrinin stüardiyası Adam Yan Veydlixin həyat yoldaşı Fransuaza Nikol Veydlix (qızlıq soyadı Şellinq) ilə birlikdə Polşaya gəldi. Atası on altı yaşında Fransadan Polşaya köçdüyü kimi, Fridrix də iyirmi yaşında vətənini tərk edərək Fransaya getdi. Beləliklə, ata tərəfdən ailənin tarixi tam dövrə vurdu. Bu qısa esse Şopenin şəxsiyyətinin və yaradıcılığının formalaşmasına təsir edən tarixi kontekst və həyatının şərtlərini təqdim edir.Nikolasın atası Fransua təkər ustası idi, lakin Marinvildə kənd ağsaqqalı kimi xidmət edirdi. Nikolas Şopen istedadlı oğlan idi. Orta məktəbi bitirdikdən sonra qala ilə, ilk növbədə Weidlichlərlə əlaqələri sayəsində bacarıqlarını inkişaf etdirə bildi. Varşavaya köçərkən o, artıq alman dilini, xəttatlığı, mühasibatlığı, poeziyanı yaxşı bilirdi, həmçinin həvəskar kimi fleyta və skripka çalırdı. Nikolay əvvəlcə Varşavada tütün fabrikində işləyib, sonra Çernevdə Ewa Lonczynska üçün tərbiyəçi kimi fəaliyyət göstərib, burada onun övladlarını, o cümlədən qızı Mariya, gələcək məşhur Mariya Valevska [ imperator I Napoleonun məşuqəsi, qeyri-qanuni anasının anası olub. oğlu Alexander Colonna-Walewski - təqribən. tərcümə ].
1802-ci ildən Nikolas Şopen qrafinya Lüdvika Skarbek ilə Jelazova-Vola malikanəsində xidmət edirdi. Burada gələcək həyat yoldaşı Justina ilə tanış oldu - 1806-cı ildə Brochowdakı kilsədə evləndilər. Bir il sonra onların qızı Lüdvika Varşavada dünyaya gəldi. Frederik 1810-cu ildə Zelazova Volada anadan olub: ailə ənənəsinə və 1833-cü ildə Parisdə Polşa Ədəbi Cəmiyyətinə üzv olmaq üçün Şopenin özünün göstərdiyi tarixə görə bəstəkar martın 1-də anadan olub; biz aprelin 23-də Brochow kilsəsində vəftiz qeydinə inansaq, o, fevralın 22-də anadan olub. Gələcək bəstəkarın xaç babaları Strzyzewdən olan Anna Skarbek və Nikola Şopenin tələbəsi Frederik Skarbek (formal olaraq Franciszek Grembecki, çünki Skarbek o vaxt Parisdə idi) idi.
Həmin ilin payızında ailə Varşavaya köçdü, burada Nikolay Varşava Liseyində bir vəzifə aldı - əvvəlcə müəllim, sonra professor. Əvvəlcə ailə Sakson Sarayının sağ qanadında, Sakson parkının əhatəsində yaşayırdı. 1811-ci ildə Frederikanın kiçik bacısı İzabela, 1813-cü ildə isə cəmi on dörd il yaşayan Emiliya dünyaya gəldi. Nikolas Şopen son məktubunu 1790-cı ildə Marinvildəki qohumlarına yazıb, lakin məktublarının heç birinə cavab almayıb. Fransadakı kəndli qohumları ilə əlaqə kəsildi; Nikolas onun haqqında uşaqlarına danışmadı, xüsusən də liseydə işləmək ona sosial nərdivanı qalxmağa imkan verdiyi üçün.
Jelazova Wola kəndindəki Frederik Şopenin Muzeyi. Foto: František Mazur / Agencja Gazeta
1817-ci ildə lisey Kazimier sarayına köçdü və Şopen ailəsi sağ qanadda, üçüncü mərtəbədə 18 saylı mənzildə məskunlaşdı. İkinci mərtəbədə liseyin rektoru Samuil Linde, Kazimir Brodzinski və Yuliuş Kolberq yaşayırdı. birinci mərtəbədə yaşayırdı. Frederik Şopen professor Kolberqin oğulları - Oskar (gələcək etnoqraf), Antoni (gələcək rəssam) və bayram günlərində məktublar yazdığı Vilhelmlə dost idi. Uşaqlar tez-tez saraydakı botanika bağında oynayırdılar. Atam mülkədar ailələrindən olan oğlanlar üçün internat məktəbini idarə edirdi, bu məktəb əla reputasiyaya malikdir. Varşava Liseyi Polşa Krallığının ən yaxşılarından biri hesab olunurdu. 1823-cü ildə Frederik dördüncü sinfə daxil oldu. Cümə axşamı müəllimlər və rəssamlar Nikola Şopenin yerinə toplaşırdılar. 1827-ci ildə ailə Krakowskie Przedmieście küçəsindəki Krasiński Sarayına köçdü.Şopenin evində musiqi dayanmadan səslənirdi. Frederikin musiqi istedadı çox erkən özünü göstərdi. Erkən uşaqlıqda anası ona fortepiano çalmağı öyrədib. 1816-1822-ci illərdə Şopenin müəllimi çex əsilli skripkaçı Voyçex Zyvni olub. Artıq yeddi yaşında olan Frederik "G-mollda Polonaise" nəşr etdi və zadəganların və aristokratların evlərində - Razdivil sarayında [ bu gün Prezident Sarayında - təqribən. tərcümə ]. Clementina Goffmanova ilə (yaşı Tanskaya). 1818-ci ildə Şopen Varşavaya səfəri zamanı çarın anası Mariya Fedorovnaya iki polonez hədiyyə etdi. 1820-ci ildə italyan müğənnisi Anjelika Katalani Şopenin ifasına heyran qalaraq ona ithaf yazısı olan qızıl saat hədiyyə etdi.
Həmin il Şopenin atası Ecole Militaire-də fransız dili professoru olur (əvvəllər, 1812-ci ildən o, Artilleriya və Mühəndislik Məktəbində fransız dili və ədəbiyyatından dərs deyirdi). 1823-cü ildən Jozef Elsner Frederikə bəstəkarlıq üzrə məsləhətlər verir, 1826-cı ildən isə ona Baş Musiqi Məktəbində dərs deyir. Əslində, Şopen pianoda ifa etməyi özünə öyrətdi. O, buraxılış imtahanlarını vermədi, çünki o zaman liseydə daha bir il oxumalı olacaqdı. O zaman onlara liseyi bitirdikdən dərhal sonra imtahansız ali məktəbdə oxumağa icazə verilirdi. Frederik görkəmli qabiliyyətlər nümayiş etdirdi; 1829-cu ildə təhsilinin sonunda (o zaman 19 yaşında idi) Elsner nazirlik üçün məzuniyyət hesabatında yazırdı:Şopenin uşaqlığı və gəncliyi həyatının ən sevincli və qayğısız dövrü idi. O, böyüdü, valideynlərinin və bacılarının, ilk növbədə qayğıkeş Lüdvikanın məhəbbətində yuyundu, bir çox qabiliyyətlərini inkişaf etdirdi - müəllimləri mükəmməl təqlid etdi, bacısı Emiliya ilə "Səhv və ya xəyali yaramaz" başlığı altında bir komediya səhnələşdirdi və pansionerlər üçün uşaq Ədəbi Əyləncə Cəmiyyəti də yaratdı. Şeir yazmağı da çox sevirdi. Frederikin həmyaşıdları arasında çoxlu dostu var idi, onlar onunla fəxr edirdilər və onun böyük pərəstişkarı olduğu məzəli zarafatları sevirdilər.Möcüzəli uşaq yüksək cəmiyyət salonlarında heyran qaldı. Müqəddəs Anna kilsəsinin yaxınlığındakı Xeyriyyə Cəmiyyətində keçirilən musiqi gecələrində o, Adalbert Girowiec, Ferdinand Ries, Johann Nepomuk Hummel və Con Fieldin fortepiano konsertlərini ifa etdi. Tələbə ikən tez-tez Buchholzun Mazowiecka və Świętokrzyska küncündəki musiqi emalatxanasına, Maqnus və Franciszek Klukowskinin musiqi mağazasına və Antoni Brzezinanın Medova küçəsindəki musiqi kitab mağazasına baş çəkdi, burada Vyana və ya Berlindən göndərilən yeni notlar sınadı.
1826-1830-cu illərdə Bjezinanın kitab mağazası ilə üzbəüz Tretter sarayında teatr adamları üçün “Pod Kopciuszkiem” kafesi, geyim dərnəyində isə gənclərin toplaşdığı “Dziurka” var idi. Yaxınlıqda "Honoratka" da var idi və Krakovskie Przedmieście-də Kozia küçəsi ilə kəsişmədə "Pani Brzezińska" kafesi var idi. Burada Şopen gənc yazıçılar, tənqidçilər və musiqiçilər ilə görüşdü.
1825-1826-cı illərdə gənc Şopen hər həftə Ziyarətçilər Kilsəsində orqan çalırdı. O, Müqəddəs Xaç və Müqəddəs Anna kilsələri ilə sıx əlaqədə olub və 1825-ci ildə Yevangelist-Auqsburq kilsəsində çar I Aleksandr üçün eolimelodikon çalıb, ondan brilyant üzük hədiyyə edib. Konservatoriya Müqəddəs Anna kilsəsi ilə kral sarayı arasında Bernard monastırının binalarında yerləşirdi. Orada Baş Musiqi Məktəbinin bəzi praktiki məşğələləri keçirilirdi, Kazimierz sarayında nəzəri mühazirələr oxunurdu.
Şopen Polşa paytaxtının bu yerlərini ən çox ziyarət edirdi. Dostu Titus Wojciechowski ilə o, tez-tez sevimli marşrutu ilə gedirdi: Nowy Świat küçəsindən Qala meydanına qədər. Əlbəttə ki, o, Krasinski meydanında Karol Kurpinskinin quruluş verdiyi Milli Teatrda - Motsart, Rossini, Spontini, Boieldieu operalarında tamaşalarda iştirak edirdi. Veberin 1826-cı ildəki "Azad atıcı" əsərini (Şopenin özünün dediyinə görə, "heyrətamiz romantika və qeyri-adi zərif harmoniya" tamaşası) daha sonra Berlindəki tamaşa ilə müqayisə etmək imkanı qazandı. O, həmçinin bir neçə Polşa operası ilə, xüsusən Kurpinski və Elsnerin operaları ilə tanış olub. 1827-ci ildə Şopen Mariya Şimanovskanın konsertində iştirak edir, istedadlı gənc pianoçular Yozef Kroqulski və Antoni Kontskini dinləyir, 1828-ci ilin yazında isə əsərlərini ifa etməyi çox sevdiyi məşhur Hummelə heyran qalır.Şopenin bəstəkar kimi yetişməsində ən mühüm rolu xalq musiqisini eşitdiyi dostlarının malikanələrinə yay səfərləri oynamışdır. O, doğulduğu Skarbek mülkünü ziyarət etdimi? Şopenin 1823-cü ilin yayında, 1825-ci ilin Milad bayramında, 1826-cı ildə Yeni ildə (bacısı Lüdvika ilə birlikdə) və həmçinin 1830-cu ilin yayında, sonuncu dəfə Polşanı tərk etməzdən əvvəl - Şopenin Zelazova Volaya səfərlərinin bir neçə sübutu qorunub saxlanılmışdır. Deyirlər ki, o vaxt sazı bayıra çıxarıblar və Şopen açıq havada çalıb.
Frederik 1824-cü ilin yayını Szafarnada məktəb yoldaşı Dominik Dziewanowskinin valideynlərinin mülkündə keçirdi. Orada o, soyadının anaqramı - Pichon ilə imzaladığı məzəli Kurier Szafarski jurnalını redaktə etməyə başladı. O, mülkdə baş verən müxtəlif hadisələrdən, söz-söhbətlərdən yazır, şeirlər bəstələmişdir.
Həmin il Şopen Qulbini, Sokolovo və Uqoşda da oldu. Yəhudi kilsəsini dinlədim və ənənəvi ayinlərə baxdım. 1824-cü ildə o , Elsnerin ona təklif etdiyi Alman xalq mahnısı "Der Schweizerbub" mövzusunda variasiyalar yazdı .
Növbəti il Şopen Şafarniyada oldu. O, Torunda da olub. 1826-cı ildə anası ilə birlikdə Kalisz və Wroclaw vasitəsilə Emiliya və Lüdvika Skarbekin müalicə üçün gəldiyi Bad Reinerz (indiki Duszniki-Zdroj) şəhərinə çatdı. Orada Şopen iki xeyriyyə konserti verdi. Növbəti il o, tətilini Plock yaxınlığındakı Kovalevdəki Qraf Zboinskinin mülkündə keçirdi, oradan Qdanska getdi (bu fakt hələ təsdiqlənməyib), sonra isə Strzyzewdəki xaç anasını ziyarət etdi. Bundan əlavə, o, ehtiraslı musiqiçi, violonçel ifaçısı, müğənni və bəstəkar, xüsusən də Hötenin Faustuna ilk musiqinin müəllifi Antoni Radzivilin ov sarayı Antonini ziyarət etdi . Şahzadə Şopenin istedadına heyran idi.
1828-ci ildə Şopen tətilini Sannikidə, Pruszak ailəsinin malikanəsində keçirdi. Oğlu Konstantinlə, bacıları isə qızı Olesya ilə dost idi. Frederik tez-tez Varşavadakı mənzilində Marianna Pruszakova tərəfindən səhnələşdirilən Polşa və Fransız komediyalarında baş rolları oynayırdı. Sannikidə o, nəinki Mazoviya folkloru ilə tanış oldu, həm də ixtiyarında olan gözəl fortepiano, "Trio" üzərində işlədi, iki fortepiano üçün "Rondo in C major" u yenidən işləyib və artıq "Rondo à la mazur"a sahib olub ( “Rondo à la mazur”) öz kreditinə (“Mazurka üslubunda Rondo”), polonezlərə, mazurkalara, ən əsası isə “Fortepiano və orkestr üçün variasiyalar” op. 2 və “C-moll-da SonataSentyabr ayında Şopen Nikolay Şopenin dostu professor Feliks Yarotski ilə Berlinə səyahət etdi. Orada bir neçə operaya baxdı, təkcə Varşavada gördüyü Azad Tüfəngçi filminə deyil , həm də Qaspare Spontini, Peter fon Vinter, Georges Onslo və Domeniko Cimarosa əsərlərinə baxdı. Müasir musiqi haqqında biliklərimi genişləndirərək Handelin Caecilien-Ode əsərini də dinlədim . Poznana qayıdarkən Şopen Skarbeklərin qohumu arxiyepiskop Teofil Voliçkiyə baş çəkdi.
1829-cu ilin mayında Varşavada Şopen iki skripkaçını - Karol Lipinskini və Polşa paytaxtında on konsert verən əfsanəvi Nikolo Paqaninini dinlədi. Onun texnikası Şopeni sevindirdi. Təhsilinin son ilində o, fortepiano və orkestr üçün iki əsər ( "Rondo à la krakowiak" və "Polşa mövzularında fantaziya" ) yazdı və sertifikatlı bəstəkar olduqdan sonra dostları ilə Vyanaya getməyə qərar verdi. Yolda Krakovda dayanıb şəhərə və ətraf ərazilərə baxış keçirdilər. Şopenin qeydi Collegium Maius-da yerləşən Yagellon Kitabxanasının əlyazmalar şöbəsinin qonaqlar kitabında qorunur. Frederik qədim tikililərə heyran qaldı və Wieliczka, Ojcowski parkı və Pieskowa Skalanı ziyarət etdi.
Eyni zamanda, Nikolas Şopenin təhsil nazirinə oğlunun xaricdə təhsil alması üçün təqaüdlə təmin edilməsi xahişi daxili işlər naziri ilə ilişib qalıb - nəticədə təqaüd rədd edilib. Frederik Şopen Vyanaya yalnız qısa müddətə səyahət edə bildi. Varşavalı Şopenlə tanış olan Vilhelm Vurfelin idarə etdiyi konsertdə o, özünün “Variasiyalar op. 2" mövzusunda Motsartın " Don Giovanni" əsərindən "Là ci darem la mano" , Boieldieu'nun "Ağ xanım" operasından və "Oj chmielu, chmielu" pentatonik toy melodiyasından mövzusunda improvizə edilmişdir . Variasiyalar o qədər həvəslə qarşılandı ki, Şopen, öz sözləri ilə desək, orkestri eşitmədi və onun improvizasiyaları hamını şoka saldı. Haslinger heyranlıq və böyük marağa səbəb olan Variasiyaları nəşr etdi. İkinci pulsuz konsert zamanı Şopen özünün Rondo à la krakowiak və Variasiyalarını ifa etdi . O, istedadını yüksək qiymətləndirən bir çox musiqiçi və tənqidçilərlə (xüsusən Karl Çerni və Leopoldina Blagetka ilə) tanış olmuş, tələbə yoldaşı Tomaş Nideçki ilə görüşmüş, bir neçə yeni operaya - Mequl və Meyerberə baxmışdır.
Geri dönərkən Şopen Praqa, Cieplice və Drezdenə baş çəkdi. Cieplitzdə o, Şahzadə və Şahzadə Kleri üçün oynadı və Rossininin "Musa Misirdə" operasından bir mövzuda improvizə etdi . Drezdendə mən Hötenin Faustunu görmüşəm . Şopen Wroclaw və Kalisz vasitəsilə Varşavaya qayıtdı.
Konsertlər f-moll və e-moll
Vyana uğurundan ilhamlanan Şopen F minorda ilk fortepiano konsertini , sonra ilk etüdləri, 1830-cu ildə isə gecəni bəstələməyə tələsdi . O, Jozef Kessler ilə kamera gecələrində iştirak etdi, burada Spohr, Hummel və Bethovenin kamera əsərlərini eşitdi (Trio op. 97 “Archduke” ). Payızda Şopen bir həftə Antoninin yanına getdi, Şahzadə Radzivillə musiqi çaldı, violonçel və fortepiano üçün "Polonez" yazdı və şahzadənin qızları, dərs verdiyi Wanda və Eliza üçün çaldı. Dekabr ayında bəstəkar konsertdə iştirak etdi və rejissor Jozef Damsenin rejissorluğu ilə Jozef Drechslerin "Kəndli milyonçu" dəbli musiqili komediyasının mövzularında improvizə etdi.
Şopen əvvəlcə Kurpinski və dostları ilə evdə Fa minorda konserti ifa etdi, sonra isə martın 17-də onu Polşa mövzularında Fantaziya ilə birlikdə Milli Teatrda ifa etdi . Orkestrə Kurpinski dirijorluq edirdi. Martın 22-də təkrar konsert keçirildi, lakin "Rondo à la krakowiak" da daxil idi . Rəylər son dərəcə həvəsli idi.Bununla belə, bəstəkar bəzi səs həllərində həddən artıq cəsarətli olduğu üçün qınanırdı. Şopen əsəbiləşdi, lakin tənqidlərə dözdü və e-minorda ikinci Konserti bəstələməyə başladı .
Bu zaman Frederik müğənni Henrietta Sontaqın ifaçılıq bacarığına və cazibəsinə heyran idi, lakin o, artıq gənc müğənni Konstans Qladkovskaya üçün incə hisslər keçirirdi. Şopen Stefan Vitvitskinin "Kənd mahnıları" kolleksiyasından bir çox şeirləri musiqiyə qoydu - "Arzu" , "Şəfqət" , "Ovsun" . O, mahnıların eskizlərini çəkdi və onları Elsnerin qızı Emiliyanın albomuna yazdı. İyul ayında Şopen ən yaxın dostu Titus Wojciechowski ilə tanış olmaq üçün Potuzhinə getdi və tətilin ikinci hissəsini Jelazova Volada keçirdi. O, sonuncu dəfə doğulduğu yerdə olub.
Opusların nömrələnməsinin əksinə olaraq, “F minorda konsert” op. 21 (1830) ilk dəfə - 1829-18
“Konsert e-moll” , əvvəlki kimi, o, ilk olaraq evdə, kvartetin müşayiəti ilə çıxış etdi. Qonaqlar arasında Elsner, Kurpinski, Dobrjinski, Soliva da var idi. Sentyabrın 15-də Witwicki "Powszechny Dziennik Krajowy" qəzetində yazırdı.Oktyabrın 11-də Şopen Milli Teatrda ağ paltarı və başını bəzəyən qızılgülləri ilə diqqət çəkən Anna Volkov və Konstans Qladkovskaya ilə çıxış edib. Karol Gernerin simfoniyası ifa olundu, o, F minor konsertindən sonra Horn üçün Divertimentosunu ifa etdi . Dirijor: Carlo Soliva. Şopen məmnun idi.
Noyabrın 2-də o, Titus Voyçexovski ilə Vyanaya (Vroslav və Drezden vasitəsilə) getdi. Elsner şəhərdən çıxarkən Lüdvik Dmuşevskinin sözlərinə Elsnerin kantatasını ifa edən bir qrup tələbə ilə onunla vidalaşdı: “Polşa torpağında doğulub, istedadın hər yerdə məşhur olsun” (bax: Marita Alban Juarez, Ewa Slavinska. -Dahliq “Polska Şopina”, 2007) .
Vroslavda Şopen dirijor Josef Schnabel ilə tanış oldu və gözlənilmədən elektron minorda konsertdən Rondo ilə axşam konsertində çıxış etdi , həmçinin Daniel Aubertin Porticidən Səssiz əsərindən bir mövzuda improvizə etdi . Praqada bir neçə polyak ailəsinə baş çəkdi və Titusla birlikdə Vyanaya getdi.
Artıq Vyanada onlar Varşavada baş vermiş üsyan haqqında öyrəndilər. Titus geri qayıtdı və Frederik öz xalqının azadlığı uğrunda mübarizə aparmaq imkanı verilmədiyinə görə yas tutdu. Şopen musiqiçilərlə görüşməyə başladı və çoxlu konsertlər verdi. Yalnız yeddi ay sonra öz konsertini verdi. Bu, fayda tamaşası idi - Veberin "Euryanthe" operasına uvertüradan sonra Şopen əvvəlcə "E-mollda konsert" in birinci hissəsini , "Romantika" və "Rondo" kişi kvartetinin çıxışından sonra oynadı .
Bu gün hər bir peşəkar pianoçunun ildə otuz konsert verməyə can atdığını, məşhur musiqiçinin isə yüz və ya daha çox tamaşaya arxalana biləcəyini nəzərə alsaq, Frederik Şopenin bütün musiqi karyerası ərzində cəmi otuz dəfə xalq qarşısında çıxış etməsi təəccüblü görünür.
Bəstəkar İtaliyaya planlaşdırdığı səfərindən imtina etdi. O, Salzburq, Bavariya və Virtemberqdən keçərək Parisə getdi, lakin 1830-cu il inqilablarından sonra Parisə Rusiya və Avstriya hakimiyyətləri tərəfindən şübhə ilə yanaşıldığı üçün Londonda verilmiş pasportla getdi. Münhendə Şopen Filarmoniyada uğurlu konsert verdi, Ştutqartda isə Polşa üsyanının yatırılması xəbərini aldı.
5 oktyabr 1831-ci ildə Şopen özünü Parisdə tapdı - o, keçdiyini zənn etdi, lakin ömrünün sonuna qədər qaldı. Polşalıların - Antoni Orlovski, Voyçex Sovinski, Lüdvik Plater və Valenti Radzivillə birlikdə o, şəhərlə tanış oldu. Rossini, Aubert, Herold, Meyerbeer-in operalarına həvəslə baxdım, müğənnilərə - Maria Malibran, Giuditta Pasta, Laura Cinti-Damoro - və müğənnilərə - Covanni Rubini, Adolphe Nurri, Luici Lablache heyran oldum. Konservatoriyada keçirilən konsertlər onun böyük marağına səbəb olub. Paris kral I Louis-Filippin yeni nizamını və yeni yaranan romantizmi müzakirə edərək qaynayıb-qarışırdı, lakin polyaklarla həmrəyliyi də unutmadı.
Vyana məhkəməsinin həkimi İohan Malfattinin tövsiyə məktubları sayəsində Şopen Ferdinando Paerin himayəsində idi, o, ona yaşayış icazəsi almağa kömək etdi və onu dövrün bir çox aparıcı bəstəkarları - Rossini, Cherubini, Bayot, Kalkbrenner ilə tanış etdi. , Hiller, Mendelssohn və Liszt. Ancaq Kalkbrenner ilə planlaşdırılan üç illik fortepiano kursu baş tutmadı, bu, bəlkə də Şopen üçün ən yaxşısı idi - o, bəstəkarlığa cəmləşə bildi.
Parisdə ilk konsertinin təşkilində Şopenə Kalkbrenner və tələbəsi Auguste Francomme Şopenin dostluq əlaqələri olan Polşa əsilli violonçel ifaçısı Lüdvik Piotr Norblin kömək etdi. Salle Pleyeldə konsert 25 fevral 1832-ci ildə baş tutdu. Proqramın əsas məqamı altı piano üçün (iki solist - Kalkbrenner və Şopen , həmçinin dörd köməkçi hissə - Ferdinand Hiller, Camille-Marie Stamati, George Alexander Osborne, Wojciech Sowinski). Şopen simli kvintet, bir neçə noktürn, mazurka və “Variasiyalar” opunun müşayiəti ilə “E-minorda konsert”i ifa etdi . 2. Ondan başqa digər sənətçilər də çıxış etdilər.
1832-ci il mayın 20-də konservatoriyada yenidən “Konsert e-minor” un birinci hissəsini ifa etdi. Şopenin ifaçılıq və pedaqoji karyerası üçün ən mühümü 30 dekabr 1832-ci ildə Şahzadə Apponi ilə konserti oldu. Frederik digər pianoçularla da çıxış etməyə başladı. 23 mart 1833-cü ildə Hiller və Liszt ilə birlikdə Baxın Üç Klavirə üçün konsertindən Alleqro ifa etdi (dekabrın 15-də Konservatoriyada proqramı təkrarladı). 2 aprel 1833-cü ildə Berliozun nişanlısı aktrisa Harriet Smithsonun xeyriyyə konsertində o və Liszt Andre Onslowun dörd əl üçün "F minorda sonata" ifa etdi ; ertəsi gün Henri Hertzin konsertində onunla birlikdə , qardaşı Jacques və Liszt ilə birlikdə Meyerbeerin "Səlibçi" əsərindən bir mövzuda iki piano və səkkiz əl üçün Hertz əsərini və aprelin 25-də Athénée Musical-da "Konsert e-minor" un II və III hissələrini.
1833-cü ildə, iyulun sonu - avqustun əvvəlində Şopen bir neçə gün Brüsseldə qaldı. Yolda Lilldə dayandı. Pleyel aləti göndərdi, lakin Kalkbrenner üçün. Şopenin rəsmi konserti haqqında hələlik heç bir məlumat yoxdur, lakin onun salonda alətdə ifa etdiyi məlumdur (Karl Cannstatt-a görə Sofi Ruhlmann nəql etdiyi kimi). Avqustun sonunda o, Frankom ilə dost olan Forest ailəsi ilə qalmaq üçün Touraine əyalətinə getdi. Qızları Adelə Parisdə bir neçə dərs verdi.
Jan Jude (Pleyel 1757–1857. La passion d'un siècle, 2008) tərəfindən aparılan bu yaxınlarda aparılan araşdırma 1833-cü il sentyabrın 3-də Turun bələdiyyə binasında Şopenin konsertinin keçirildiyini ortaya qoydu. Hippolyte Ferrand rəhbərliyi altında Tur orkestrinin ifasında Boieldieunun "La fête du village voisin" uvertürasından sonra Frankom "Fantaziya" və "Air varié" mahnılarını ifa etdi . Konsertin ikinci hissəsində Şopen “E-mollda konsert” dən “Romantika” və “Rondo” nu , sonra “Variasiyalar op. 2" Motsartın mövzusunda, orkestrin müşayiəti ilə, sonra isə Meyerbeerin "Robert the Devil" əsərindən bir mövzusunda Francomme ilə "Duo konsertant" . Fırtınalı alqışlar onu Boieldieu-nin “Ağ xanım” , Meyerberin “Robert the Devil” , “L'air patriotique des Polonais” mövzusunda improvizə etməyə məcbur etdi - sonuncu improvizəsinə iki mazurkasını daxil etdi. Rəyçilər hər şeyi bəyənmədilər: bir tərəfdən, Şopenin və Frankomun istedadını yüksək qiymətləndirdilər, hamı üçün yazmayan Şopenin özünəməxsus üslubunu vurğuladılar, lakin buna baxmayaraq, onu ən yüksək sənətkar adlandırmaq hüququndan məhrum etdilər. sinif. Geri dönərkən Frederik Lillə baş çəkdi.
1834-cü ildə Şopen üç konsert verdi: fevralın 16-da Maurice Schlesinger-in axşamı, dekabrın 14-də Harriet Smithsonun üçüncü xeyrinə və dekabrın 25-də Lisztlə birlikdə “Grande Sonate” opunu ifa etdikdə. Dörd əl üçün İqnaz Moşelesin 47 və iki piano üçün Mendelsonun “Sözsüz mahnılar” mövzusunda Listin “Böyük Duo” su.
Şopenin Parisdəki ilk ictimai konsertlərini ilk dəfə təsvir edən Jean-Jacques Eigeldinger (in: L'univers musical de Chopin, 1987), onun sonrakı fərdi çıxışlarına 1838-ci ildə - Çarlz Alkanın konsertində (3 mart) işarə etdi. Pyer Zimmermann, Alkan və Adolf Qutmann “Allegretto” nu və Bethovenin VII Simfoniyasının finalını iki piano və səkkiz əl üçün aranjimanla, eləcə də Ruendə onun məktəb illərinin dostu Entoni Orlovskinin tamaşasında ifa etdilər . Şopen e minorda konserti , Andante spianato və Böyük Polonez Brilliant opunu ifa edib. 22.
Bundan əvvəl, 1837-ci ildə o, Şahzadə Belgiosonun yaradıcılığında iştirak etdi: altı pianoçu (Liszt, Thalberg, Czerny, Henri Hertz, Pixis və Chopin) Bellininin "The Puritans" operasından bir mövzuda variasiyalar bəstələdi . 1830-cu illərin birinci yarısı gözəl nəticələr verdi - romantik miniatürlər, mazurkalar, iki seriya etüd op. 10 və 25, "Ballada g-moll" .
Avropa ətrafında səyahət
Şopen həm də məşhur fortepiano müəllimi oldu. 1834-cü ilin mayında o, Aşağı Reyn musiqi festivalı üçün Hillerlə birlikdə Aaxenə getdi. Orada Handeli, Bethovenin IX simfoniyasını və Motsartın 41 nömrəli simfoniyasını (Yupiter) dinləyiblər . Düsseldorfda Mendelsonu ziyarət etdilər, çoxlu musiqi çaldılar və müzakirə etdilər. Ertəsi gün Şopen və Hiller Reyn çayı boyunca Koblensə getdilər və Mendelssohn onları Kölnə müşayiət etdi və burada yerli kafedralları ziyarət etdi.
Şopen 1835-ci ilin yayının əvvəlini Montmorensidən çox da uzaq olmayan Angien kurort şəhərində keçirdi. Şopenin ziyarət etməyi sevdiyi Nemtseviç orada yaşayırdı. Buradan Şopenin bir neçə dəfə oynadığı Markiz Astolf de Kustinin qalada yaşadığı Sen-Qratyenə yaxın idi. Valideynlərinin Karlsbadda olacağını öyrəndikdən sonra dərhal onların yanına getməyə qərar verdi və üç həftə onlarla birlikdə oldu. Sevincin sonu yox idi. Qraf Thun-Hohenstein ilə Tetschendə (bu gün Decin) qaldılar.Davam etməzdən əvvəl o, Şahzadə Jozef Poniatowskinin abidəsi önünə əklil qoyub. Kasseldə Şopen Lüdviq Spohrla görüşdü və Frankfurt vasitəsilə Parisə qayıtdı.Motsartın Rekviyeminin geyim məşqini dinlədi. Bu, onda güclü təəssürat yaratdı. Ömrünün sonuna qədər o, rekviyemin kiçik hesabından ayrılmadı .